undefined

Institutional perspectives in transition : research groups’ profiles and embeddedness in organisational and national context

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Nokkala, Terhi; Diogo, Sara

Tiivistelmä

Research into differentiation and profiling of knowledge producing institutions through the lenses of institutional logics and field embeddedness have proliferated in recent years. By discussing this process in the context of research groups, as those basic units in which knowledge production epistemically and practically takes place, this article offers a contribution to the theoretical discussion on organisational differentiation. Based on a small-N comparative case study of research groups operating in different national and organisational contexts on a single, highly competitive and interdisciplinary applied sciences field, nanosciences, the article proposes research group profiles as heuristic devices to explore both the embeddedness and strategic agency of research groups.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Nokkala Terhi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Springer

Volyymi

79

Numero

3

Sivut

515-532

Julkaisu­foorumi

57038

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Sosiologia; Kasvatustieteet; Valtio-oppi, hallintotiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Alankomaat

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/s10734-019-00421-4

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä