undefined

University Teachers’ Professional Identity Work and Emotions in the Context of an Arts-Based Identity Coaching Program

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Vähäsantanen, Katja; Hökkä, Päivi Kristiina; Paloniemi, Susanna

Tiivistelmä

In changing work contexts, there is a critical need to adopt practices that support professional identity work in order to promote individuals’ resilience and well-being at work. This chapter reports on an investigation into professional identity work and emotions in the context of an arts-based coaching program aimed at prompting experienced university teachers to process their professional identities. Since different (un)pleasant emotions emerged during the program, the chapter notably discusses the advantages and pitfalls of using arts-based methods among adults. The findings also contribute to the theoretical understanding of the role of emotions in professional identity processes by revealing professional identity work as an emotional endeavour encompassing both pleasant and unpleasant emotions, such as joy, inspiration, frustration and shame.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Vähäsantanen Katja Orcid -palvelun logo

Hökkä Päivi Orcid -palvelun logo

Paloniemi Susanna Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

McKay, Loraine; Barton, Georgina; Garvis, Susanne; Sappa, Viviana

Sivut

233-256

Julkaisu­foorumi

5778

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Sveitsi

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-3-030-26053-8_13

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä