undefined

Newcomers in the Workplace

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Rajamäki, Sari; Mikkola, Leena

Tiivistelmä

When newcomers enter a workplace, the focus is usually only on orientation and onboarding tactics, which aim to socialize newcomers into the workplace. However, it is through workplace relationships that newcomers make sense of their work tasks and create an understanding of “our workplace.” This chapter describes the processes of interpersonal communication in the workplace during a newcomer’s entry phase. Newcomers may face uncertainty regarding professional performance, relationships, job tasks, or membership. This uncertainty is managed by information-seeking strategies. In social interaction with others, newcomers construct their belonging through membership negotiation and identification. Leaders and coworkers are significant parts of a newcomer’s entry, but mentoring relationships can play a supporting role. A newcomer’s entry is a reciprocal process in which the newcomer and other employees cocreate meanings in order to identify themselves in the context of the workplace and define their role in workplace interactions.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Mikkola Leena

Rajamäki Sari Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun nimi

Workplace Communication

Kustantaja

Routledge

Sivut

69-82

Julkaisu­foorumi

5876

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede; Psykologia; Media- ja viestintätieteet; Muut yhteiskuntatieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4324/9780429196881-6

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä