Public Sector Communication and Social Media : Opportunities and Limits of Current Policies, Activities, and Practices
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Lovari, Alessandro; Valentini, Chiara
Tiivistelmä
This chapter deals with social media and explains how it influences the evolution of public sector communication in light of an increasing digitalization and modernization of organizational processes that the sector has been undergoing in late modern societies. It discusses both the opportunities and limits of using social media for public sector communications. The chapter first focuses on the main changes of global communications brought by social media, on the evolution of social media adoption and implementation in the framework of the public sector's modernization, and on the domestication of these platforms in such organizations. It then highlights how social media can be integrated into the public sector, its main uses, and the changes that it is bringing to communication flows. The chapter further deals with critiques of and challenges in adopting social media for public sector communication, as well as with key future research questions.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Kustantaja
Sivut
315-328
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1002/9781119263203.ch21
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä