undefined

Citizen Engagement and Public Sector Communication

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Piqueiras, Paloma; Canel, María‐José; Luoma-aho; Vilma

Tiivistelmä

The literature on citizen engagement is divided into two main streams: literature on the citizen side of citizen engagement, and literature on the organizational side of engagement. Although these two sides can never be fully separated in the actual process of citizen engagement, studies have thus far focused more strongly on one or the other of them, perhaps for reasons of clarity. This chapter begins by defining citizen engagement and exploring these two streams of literature in more detail. In the context of public sector communication, citizen engagement entails a shift from one‐way communication to two‐way communication. Since coproduction and citizen involvement stem from relationships between citizens and professionals (civil servants) who make reciprocal use of each other's strengths, communication is a prerequisite if engagement is to take place: it is only through communication that the required mutual understanding can be arrived at.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Luoma-aho Vilma Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun toimittajat

Luoma-aho, Vilma; Canel, María José

Sivut

277-287

Julkaisu­foorumi

5574

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Media- ja viestintätieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1002/9781119263203.ch18

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä