Using a phone-based learning tool as an instructional resource for initial literacy learning in rural African families
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Nshimbi, Jacob C.; Serpell, Robert; Westerholm, Jari
Abstrakti:
Background: Despite increased enrolments at primary schools in Zambia, more than half of the children in Grades 1–4 are unable to meet the required minimum standards for literacy. Aim: The study set out to examine the effects of using a phone-based mobile literacy game (Graphogame) to improve literacy skills in children and adults in rural family settings. Setting: The study was conducted in the Katete District, a rural town in the eastern province of Zambia. Methods: Participants were 73 Grade 2 learners (52% boys, mean age 9 years and 48% girls, mean age 10 years) and 37 parents (mean age 36 years). Three literacy tests, measuring letter-sound identification, phonological awareness, spelling competence and word recognition, were administered to both the children and parents. Parents also reported on their level of education, familiarity with smart phone use, availability of home reading materials and home literacy activities. Results: The findings showed that children who were exposed to the Graphogame performed better than the control group on all literacy measures. Furthermore, parent’s performance on the tests improved after the intervention. Conclusion: The findings suggest that technology can improve literacy skills in both children and adults in rural areas of Zambia.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Kustantaja
Volyymi
10
Numero
1
Artikkelinumero
a620
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksu €
742
Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksun vuosi
2020
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Etelä-Afrikka
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4102/sajce.v10i1.620
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä