Plagiarism Defined? : A multiple case study analysis of institutional definitions
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Ronai, Kara
Tiivistelmä
This multiple case study examines seven institutional documents from universities in four countries (Australia, China, Finland and Germany) with the aim of determining how plagiarism is defined in these institutional contexts. This research expands on previous analyses of university plagiarism policies in the Anglosphere (e.g., Kaktiņš, 2014; Sutherland-Smith, 2011), and particularly the notion that institutional definitions of plagiarism contain “six elements” (Pecorari, 2002). Using the six elements model of plagiarism as a theoretical basis, the documents in this study were analysed using deductive content analysis. The findings of this analysis revealed that the definitions of plagiarism were consistent across the contexts, with all policies containing five of the six elements in their definitions. At two institutions, however, the element of intentionality was not addressed in the definition of plagiarism. Furthermore, the extent of discussion of certain elements of plagiarism (e.g., the need for source acknowledgement), and an emphasis on “good academic practice” across the documents revealed the need for ongoing research that considers how institutions construct official definitions of plagiarism.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Volyymi
14
Numero
1
Sivut
25-46
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kielitieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Suomi
Kustantajan kansainvälisyys
Kotimainen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.17011/apples/urn.202003282558
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä