Professional expertise, integrative thinking, wisdom, and phronesis
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Tynjälä, Päivi; Heikkinen, Hannu L. T.; Kallio, Eeva K.
Tiivistelmä
This chapter examines adult thinking from the perspective of professional expertise and phronēsis, that is, practical wisdom. It first describes differences between experts and novices, and presents three conceptualisations of the development of expertise. This is followed by an analysis of the form of adult thinking referred to as integrative thinking, and phronēsis. The relationship of these two with expertise is examined. The analysis shows that professional expertise requires holistic thinking involving the ability to integrate or conciliate various and even conflicting perspectives in order to find new solutions to problems. Furthermore, the role of emotions and ethical reflection is emphasised. All this leads to the examination of practical wisdom, phronēsis, in particular. As a conclusion, a model of the nature of wisdom in professional expertise is presented, and it is suggested that the development of expertise and wisdom in the fast changing and complex world requires pedagogical approaches that support the integration and fusion of different forms of knowledge, various perspectives, and socially responsible ethical action and interaction in problem solving situations.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
Ei-vertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Emojulkaisun toimittajat
Kallio, Eeva
Kustantaja
Routledge
Sivut
156-174
ISBN
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Psykologia; Kasvatustieteet; Filosofia
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9781315187464-10
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä