Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Alasuutari, Maarit; Kelle, Helga; Knauf, Helen
Tiivistelmä
Internationally, documentation has gained importance in institutional contexts of early childhood during the last 20 years. This edited volume illuminates different practices and aspects of documentation in early childhood and provides theoretically informed analytical perspectives on documentation in childhood institutions. Whilst drawing on different national and early service contexts, the edited volume explores the ways in which documentation may be consequential in childhood and in the practices of early childhood professionals. The different chapters examine assessment and normativity in documentation, children’s participation in it, and the impact of documentation on professionalism. The edited volume is targeted to students, researchers and professionals in the field of education and social sciences.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Toimitustyö
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Yleisö
Tieteellinen
Vertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumeroJulkaisukanavan tiedot
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Saksa
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-658-28193-9
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä