undefined

Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism

Julkaisuvuosi

2020

Tekijät

Alasuutari, Maarit; Kelle, Helga; Knauf, Helen

Tiivistelmä

Internationally, documentation has gained importance in institutional contexts of early childhood during the last 20 years. This edited volume illuminates different practices and aspects of documentation in early childhood and provides theoretically informed analytical perspectives on documentation in childhood institutions. Whilst drawing on different national and early service contexts, the edited volume explores the ways in which documentation may be consequential in childhood and in the practices of early childhood professionals. The different chapters examine assessment and normativity in documentation, children’s participation in it, and the impact of documentation on professionalism. The edited volume is targeted to students, researchers and professionals in the field of education and social sciences.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Alasuutari Maarit Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Toimitustyö

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Springer VS

Julkaisu­foorumi

6196

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Saksa

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-3-658-28193-9

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä