Structured query construction via knowledge graph embedding
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Wang, Ruijie; Wang, Meng; Liu, Jun; Cochez, Michael; Decker, Stefan
Tiivistelmä
In order to facilitate the accesses of general users to knowledge graphs, an increasing effort is being exerted to construct graph-structured queries of given natural language questions. At the core of the construction is to deduce the structure of the target query and determine the vertices/edges which constitute the query. Existing query construction methods rely on question understanding and conventional graph-based algorithms which lead to inefficient and degraded performances facing complex natural language questions over knowledge graphs with large scales. In this paper, we focus on this problem and propose a novel framework standing on recent knowledge graph embedding techniques. Our framework first encodes the underlying knowledge graph into a low-dimensional embedding space by leveraging generalized local knowledge graphs. Given a natural language question, the learned embedding representations of the knowledge graph are utilized to compute the query structure and assemble vertices/edges into the target query. Extensive experiments were conducted on the benchmark dataset, and the results demonstrate that our framework outperforms state-of-the-art baseline models regarding effectiveness and efficiency.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
62
Numero
5
Sivut
1819-1846
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
2
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/s10115-019-01401-x
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä