Innovations and Growth : Evidence from Finnish SMEs
Julkaisuvuosi
2019
Tekijät
Tohmo, Timo; Storhammar, Esa
Tiivistelmä
The purpose of this study is to clarify the factors that affect the ability of small and medium-sized enterprises (SMEs) to create innovations that promote firm growth. Studies regarding the relationship between research intensity and growth have typically produced mixed results, revealing a modest or non-existent influence of innovations on sales growth. These studies have typically used patents as indicators of innovation. We directly asked firms whether their innovations had affected their growth, and we regressed the results over several variables, covering a wide range of dimensions related to (1) personal factors, (2) firm-related factors (including questions that reflect a firm’s innovation strategies), and (3) regional factors. Our analyses of Finnish SMEs revealed that trust, innovation activities and networking are essential components of firms’ ability to create innovations that contribute to high firm growth. A multinomial logistic regression analysis also provided support for the assumption that age, technological level and firm location affect firm performance.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
27
Numero
03
Sivut
229-257
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Singapore
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1142/S0218495819500092
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä