undefined

Student Engagement and School Burnout in Finnish Lower-Secondary Schools : Latent Profile Analysis

Julkaisuvuosi

2018

Tekijät

Virtanen, Tuomo; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija; Kuorelahti, Matti

Tiivistelmä

Self-ratings of behavioural engagement, cognitive engagement and school burnout were used in person-centred analyses to identify latent profiles among 2,485 Finnish lower-secondary school students. Three profiles were identified: high-engagement/low-burnout (40.6% of the sample), average-engagement/average-burnout (53.9%), and low-engagement/high-burnout (5.5%). Another sample of lower-secondary school students was used to validate the 3 profiles. The factors most strongly associated with the high-engagement/low-burnout profile of lower-secondary school students’ were high levels of support from teachers and family, good academic performance, and lack of truancy. The study indicated that teacher and family support and students’ academic achievement are pivotal in understanding student engagement and school burnout.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Poikkeus Anna-Maija Orcid -palvelun logo

Lerkkanen Marja-Kristiina Orcid -palvelun logo

Kuorelahti Matti

Virtanen Tuomo Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

62

Numero

4

Sivut

519-537

Julkaisu­foorumi

66782

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/00313831.2016.1258669

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä