undefined

Developing New Blended Teacher Training Program for Adult Students in Finland

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Ranta, Samuli; Maunula, Minna; Sundstedt, Margita Camilla Bernice; Harju-Luukkainen, Heidi; Olli, Lilli; Kangas, Jonna

Tiivistelmä

Sustainable education necessitates inclusive and accessible teacher training programs that acknowledge the diverse backgrounds of students. Blended learning programs have demonstrated their potential in promoting sustainable acquisition of skills and knowledge among adult learners. However, existing programs frequently fail to cater to the unique needs of non-traditional learners. Additionally, adult students with professional work experience possess distinct requirements and competencies that higher education institutions must consider. This study focuses on a novel teacher training program in Finland known as the 1000+ program, specifically designed for childminders engaged in early childhood education (ECE) work life. Within this chapter, we investigate the program’s design, implementation, and evaluation, as perceived by university teachers and study administrators. The study also scrutinizes the program’s sustainability factors. Data was collected through interviews conducted with seven teachers and study administrators from three universities, subsequently analyzed using content analysis. The findings suggest that blended learning models can effectively support adult students in their teacher education endeavors, if they are purposefully crafted to meet the distinct needs of the target group.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Harju-Luukkainen Heidi Orcid -palvelun logo

Maunula Minna Orcid -palvelun logo

Helsingin yliopisto

Kangas Jonna

Sundstedt Margita Camilla Bernice

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Lehti

Rethinking Higher Education

Kustantaja

Springer Nature Singapore

Sivut

107-124

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Singapore

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-981-96-3329-6_7

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä