Career Considerations in Emerging Adulthood
Julkaisuvuosi
2025
Tekijät
Nuckols, Julia A.; Ranta, Mette
Tiivistelmä
In this chapter, we will explore the landscape of opportunities for flourishing and risks for floundering among young professionals today. The evolution of emerging adults’ career culture is examined, highlighting aspects such as increased flexibility, career development, as well as growing uncertainties in the modern information society. We will delve into the pressures to succeed, post-graduation plans, financial concerns, and exploration of self-esteem of emerging adults navigating their career trajectories. Professionally, the demands of globalization and digitalization are ubiquitous, emphasizing the significance of targeted skills like digital literacy. We will widen the scope to address amplified uncertainty in emerging adults’ career development and financial stability, accentuated by global disruptions such as the COVID-19 pandemic. The chapter equips emerging adults, their parents, and educators with strategies for thriving in a rapidly evolving world, while providing quotes from emerging adults today, offering comprehensive insights into the modern career landscape.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Jyväskylän yliopisto
Nuckols Julia
Helsingin yliopisto
Ranta Mette
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Sivut
146-162
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Psykologia; Kasvatustieteet; Sosiologia; Sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikka
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1093/9780197699157.003.0013
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä