undefined

Career Considerations in Emerging Adulthood

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Nuckols, Julia A.; Ranta, Mette

Tiivistelmä

In this chapter, we will explore the landscape of opportunities for flourishing and risks for floundering among young professionals today. The evolution of emerging adults’ career culture is examined, highlighting aspects such as increased flexibility, career development, as well as growing uncertainties in the modern information society. We will delve into the pressures to succeed, post-graduation plans, financial concerns, and exploration of self-esteem of emerging adults navigating their career trajectories. Professionally, the demands of globalization and digitalization are ubiquitous, emphasizing the significance of targeted skills like digital literacy. We will widen the scope to address amplified uncertainty in emerging adults’ career development and financial stability, accentuated by global disruptions such as the COVID-19 pandemic. The chapter equips emerging adults, their parents, and educators with strategies for thriving in a rapidly evolving world, while providing quotes from emerging adults today, offering comprehensive insights into the modern career landscape.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Nuckols Julia

Helsingin yliopisto

Ranta Mette

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Psykologia; Kasvatustieteet; Sosiologia; Sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikka

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1093/9780197699157.003.0013

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä