undefined

"Talking Lion and Bird" : Translanguaging and Embodied learning in bilingual ECEC in Finland

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Kangas, Jonna; Sundstedt, Margita Camilla Bernice; Kaihovirta, Hannah; Harju-Luukkainen, Heidi

Tiivistelmä

Embodiment and bodily experiences are vital parts of communication and learning in the early years. Children are believed to develop their thinking processes and language skills through sensory and motor experiences in early childhood education while they show, touch, mimic, and think by doing; in other words, they are learning by doing. In this paper, embodied and playful learning activities are explored through a translanguaging approach. The embodiment experiences in education can be understood as modalities of learning; this especially concerns play. Thus, the pedagogical scaffolding of these modalities by teachers can be analysed through a translanguaging approach. In Finnish early childhood education, there is a whole-child approach that considers children to be active agents in learning. Moreover, recognizing the whole child and viewing their development from social, physical, and mental perspectives have been rooted very strongly in pedagogical philosophy and practices in ECEC Finland through the playful learning approach. In this paper, we emphasize the expression of children’s embodiment and non-verbal communication when combined with spoken verbal languages and fantasy animal languages using a translanguaging approach. We focus on children’s translanguaging practices and embodied expressions. Embodiment in learning practices is essential for children in their sensory-motor or pre-perational phase of development because they show, touch, mimic, and think through an active approach.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Helsingin yliopisto

Kaihovirta Hannah

Kangas Jonna

Sundstedt Margita Camilla Bernice

Jyväskylän yliopisto

Harju-Luukkainen Heidi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

21

Numero

1

Julkaisu­foorumi

71214

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Kielitieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Norja

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.23865/nbf.v21.368

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä