Effects of Parasocial Experiences With Spokespersons on Consumer Behavior
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Munnukka, Juha; Reinikainen, Hanna Maria
Tiivistelmä
This chapter discusses the utility of examining parasocial experiences (PSEs) in marketing, communication, and advertising research, specifically in the context of brand and product endorsements. The role of PSEs in various theories of persuasion in consumer research is applied to two domains: traditional celebrity endorsements on legacy media and social media and endorsements made by social media influencers, such as YouTubers and Instagram celebrities. Further, the chapter explicates the differences between these two types of media figures in the context of brand and product endorsements and discusses the unique importance of PSEs in driving their effects. Finally, a review of research and theoretical models highlights the importance of PSEs in the underlying effects of endorsers.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Helsingin yliopisto
Reinikainen Hanna Maria
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Kustantaja
Sivut
354-372
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Psykologia; Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1093/oxfordhb/9780197650677.013.16
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä