undefined

Effects of Parasocial Experiences With Spokespersons on Consumer Behavior

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Munnukka, Juha; Reinikainen, Hanna Maria

Tiivistelmä

This chapter discusses the utility of examining parasocial experiences (PSEs) in marketing, communication, and advertising research, specifically in the context of brand and product endorsements. The role of PSEs in various theories of persuasion in consumer research is applied to two domains: traditional celebrity endorsements on legacy media and social media and endorsements made by social media influencers, such as YouTubers and Instagram celebrities. Further, the chapter explicates the differences between these two types of media figures in the context of brand and product endorsements and discusses the unique importance of PSEs in driving their effects. Finally, a review of research and theoretical models highlights the importance of PSEs in the underlying effects of endorsers.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Reinikainen Hanna Orcid -palvelun logo

Munnukka Juha Orcid -palvelun logo

Helsingin yliopisto

Reinikainen Hanna Maria

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Sivut

354-372

Julkaisu­foorumi

5774

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Psykologia; Media- ja viestintätieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1093/oxfordhb/9780197650677.013.16

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä