From Conceptual Gaps to Policy Dialogue : Conceptual Approaches to Disability and Old Age in Ageing Research and Disability Studies
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Era, Salla; Katsui, Hisayo; Kröger, Teppo
Abstrakti:
In this study, we investigated the conceptual approaches to disability and ageing in two leading social scientific journals (Ageing & Society [AS] and Disability & Society [DS]) of the research fields that form the bases of policies on disability and ageing. This study aimed to identify the journals’ trajectories of conceptual development and their differences, and through that, find possible pathways for further interaction between the yet largely separate policy frameworks for disability and ageing. Our analysis showed considerable differences between the conceptual approaches of the two journals, with the dominant approach in DS being sociomaterial and individual-functional in AS. We conclude this paper by identifying the conceptual gaps in the respective journals, suggesting a further collaboration between the approaches in research as well as policies. These gaps could be potentially narrowed, leading to a constructive dialogue on older disabled people.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Helsingin yliopisto
Katsui Hisayo
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Emojulkaisun nimi
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Rinnakkaistallenteen lisenssi
CC BY
Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksu €
2766
Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksun vuosi
2024
Muut tiedot
Tieteenalat
Sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikka
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1017/S1474746424000058
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä