Family-Professional Collaboration in Early Childhood Education and Care in Ukrainian Policy
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Martynchuk, Olena; Skrypnyk, Tetiana; Sofii, Nataliia; Babych, Natalia; Kangas, Jonna; Harju-Luukkainen, Heidi
Tiivistelmä
The reform of the education system has been an ongoing effort in Ukraine since its independence in 1991. In this chapter, these reforms, focused on early childhood education system and especially on family-professional collaboration (FPC) with families of children with special educational needs (SEN), are described closer. This is done to reveal how the collaboration with families of children with SEN is defined in the education policy. For this chapter, textual policy document data was used for analysis. Ukrainian policy documents guiding the education system between 1991 and 2022 were analysed with the help of systematic content analysis. The results were then divided into three main categories. These were (1) values in collaboration (2) roles in the collaboration, and (3) activities in collaboration. According to this study, there is a clear need in Ukraine to develope a deeper understanding of FPC in the policy documents.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Emojulkaisun toimittajat
Alisauskiene, Stefanija; Bahdanovich Hanssen, Natallia; Kairienė, Daiva
Kustantaja
Sivut
197-211
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Sveitsi
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-031-34023-9_12
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä