undefined

Do SETA Interventions Change Security Behavior? : A Literature Review

Julkaisuvuosi

2023

Tekijät

Nwachukwu Uchechukwu Justin, Vidgren Jiri, Niemimaa Marko Ilmari, Järveläinen Jonna

Tiivistelmä

Information security education, training, and awareness (SETA) are approaches to changing end-users’ security behavior. Research into SETA has conducted interventions to study the effects of SETA on security behavior. However, we lack aggregated knowledge on ‘how do SETA interventions influence security behavior?’. This study reviews 21 empirical SETA intervention studies published across the top IS journals. The theoretical findings show that the research has extended Protection Motivation Theory by (1) enhancements to fear appeals; (2) drawing attention to relevance; (3) incorporating temporality; (4) and shifting from intentions to behavior. In terms of behavior, the SETA interventions have targeted (1) information security policy compliance behavior; and (2) information protection behavior. We argue that while these studies have provided insights into security intentions and behavior, knowledge on designing effective SETA training has remained primarily anecdotal. We contribute (1) by pointing out gaps in the knowledge; and (2) by proposing tentative design recommendations.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Turun yliopisto

Järveläinen Jonna

Nwachukwu Uchechukwu

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä