undefined

Pre-service teachers’ ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Latva-aho, Jenni; Näykki, Piia; Pyykkönen, Saara; Laitinen-Väänänen, Sirpa; Hirsto, Laura; Veermans, Marjaana

Tiivistelmä

This study explores pre-service teachers’ (PSTs’) ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning (SRL). The implementation of an open-ended questionnaire (N = 118) was followed by a qualitative analysis based on Zimmerman’s SRL framework. The PSTs reflected on their understanding of the phases of SRL: forethought, performance, and reflection. The PSTs demonstrated a theoretical understanding of SRL but a weaker understanding of how to observe and support students’ SRL skills and their development. The findings have practical implications for teacher education and teachers’ professional development.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Turun yliopisto

Veermans Marjaana

Jyväskylän yliopisto

Latva-aho Jenni Orcid -palvelun logo

Näykki Piia Orcid -palvelun logo

Pyykkönen Saara Orcid -palvelun logo

Itä-Suomen yliopisto

Hirsto Laura Susanna

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Laitinen-Väänänen Sirpa Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Elsevier

Volyymi

149

Artikkelinumero

104719

Julkaisu­foorumi

68080

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Kustantajan version lisenssi

CC BY

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1016/j.tate.2024.104719

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä