Pre-service teachers’ ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Latva-aho, Jenni; Näykki, Piia; Pyykkönen, Saara; Laitinen-Väänänen, Sirpa; Hirsto, Laura; Veermans, Marjaana
Tiivistelmä
This study explores pre-service teachers’ (PSTs’) ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning (SRL). The implementation of an open-ended questionnaire (N = 118) was followed by a qualitative analysis based on Zimmerman’s SRL framework. The PSTs reflected on their understanding of the phases of SRL: forethought, performance, and reflection. The PSTs demonstrated a theoretical understanding of SRL but a weaker understanding of how to observe and support students’ SRL skills and their development. The findings have practical implications for teacher education and teachers’ professional development.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Turun yliopisto
Veermans Marjaana
Itä-Suomen yliopisto
Hirsto Laura Susanna
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
149
Artikkelinumero
104719
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1016/j.tate.2024.104719
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä