Social and Healthcare Educators’ Competence in Well-Being at Work – A Cross-Sectional Study
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Mikkonen, Kristina; Pirttisalo, Johanna; Pramila-Savukoski, Sari; Immonen, Kati; Koskenranta, Miro; Tuomikoski, Anna-Maria; Männistö, Merja; Sjögren, Tuulikki; Koivula, Meeri; Koskimäki, Minna; Kuivila, Heli-Maria
Tiivistelmä
The study’s purpose was to describe the competence in well-being at work of social and health care educators and the factors influencing it. Cross-sectional study. Data were collected using a questionnaire from social and health care educators (n=243) working at ten randomly selected educational organizations. K-means clustering was used to identify three distinct educator profiles. Educators belonging to profiles 1 and 2 exhibited low competence in managing work well-being. All profiles exhibited intermediate competence in promoting work well-being. Competence in appreciating the work of educators was either intermediate or high in all three profiles. Managers working in educational organizations need to ensure and support educators’ well-being
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Numero
2
Sivut
299-314
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
Muu lisenssi
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Rinnakkaistallenteen lisenssi
Muu lisenssi
Muut tiedot
Tieteenalat
Hoitotiede; Kasvatustieteet; Kansanterveystiede, ympäristö ja työterveys
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Turkki
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.46328/ijres.3352
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä