Sustainability of learning at work : experiences of police, hospital, and ICT personnel
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Collin, Kaija Marjukka; Jaakkola, Marianne; Keronen, Sara; Lemmetty, Soila
Tiivistelmä
Global megatrends, such as digitalisation, and contemporary crises have highlighted the importance of continuous development and learning in the work context. Learning can be inspiring and motivating but also stressful when generating competence that is not applicable or has poor utilisability. In this study, we approached the ambivalent nature of learning at work from the sustainability perspective. According to the literature, sustainability of learning can consist of four broad aspects: transferability and continuity of learning, well-being, and temporality. We aimed to examine experiences of learning among personnel in three work-life contexts: preventive police work, hospitals, and information and computer technology (ICT). Using theory-driven thematic analysis, we revealed a variety of aspects of sustainability of learning and their different emphases in the three studied contexts. The main finding is that learning and well-being are closely intertwined and temporally framed in sustainability of learning. Based on this finding, we discuss practical implications and future research directions.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Volyymi
2025; 47
Numero
1
Sivut
174-192
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/0158037x.2024.2314695
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä