Care workers in elder care : the Four Flows of constituting care organisations on social media
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Levonius, Vilja; Sivunen, Anu
Tiivistelmä
This qualitative study delves into the impact of social media within a private elder care organisation, where its daily use was mandatory. It examines how care and care organizations take shape through the daily practices of care workers. Utilizing the concept of agency within the Communication Constituting Organisations framework (CCO) and its Four Flows model, we analyse how communication processes shape the organisational engagement of care workers. The study draws on interviews, observations, and a sample of the organisation's Twitter feed. The Four Flows illustrate care workers as proactive social media users motivated by personal values. While social media introduces new work tasks and alternative perspectives on traditional care, it also raises concerns about potentially prioritising technology over person-centric care. This research underscores how social media influences the content and methodologies of care within the framework of Communication Constituting Organisations (CCO) theories.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Sivut
1-16
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/22041451.2023.2275817
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä