Authentic assessment as a support for student teachers’ reflection
Julkaisuvuosi
2023
Tekijät
Ketonen, Laura; Körkkö, Minna; Pöysä, Sanni
Tiivistelmä
Assessment and feedback guide learning. In light of this, the assessment practices of teacher education have received little research. This qualitative study examines student teachers’ discussions in a study unit built on authentic assessment practices: self- and peer assessment of videotapes from authentic performance with research-based rubrics. The aim is to investigate whether authentic assessment supports student teachers’ reflection and, if so, how. The findings show that authentic assessment led students frequently to reflection, and in most cases reflective discussions were induced by students’ self-criticism. We deduced that the encouraging feedback culture between students and between students and the teacher enabled students to be open about their self-critical observations. According to the findings, building a study unit on authentic assessment is a promising way to guide students to reflect on theory and practice and to learn skills that are essential for their future profession.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
Early online
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/02619768.2023.2229004
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä