How do teachers exercise relational agency for supporting migrant students within social networks in schools from Scotland, Finland, and Sweden?
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Pantić, Nataša; Sarazin, Marc; Coppe, Thibault; Oral, Didem; Manninen, Eveliina; Silvennoinen, Kaisa; Lund, Anna; Hökkä, Päivi; Vähäsantanen, Katja; Li, Shupin
Tiivistelmä
This study examines how teachers exercise relational agency - working flexibly with other actors in their social networks to support migrant students. Teachers and other staff members from 7 schools in Scotland, Finland and Sweden participated in social network surveys (n = 1116), online logs (n = 275) and interviews (n = 82). A mixed-method social network analysis shows how networks facilitate relational agency as teachers reach out to others to mobilise resources and tacit knowledge within their school communities. The findings point to the critical role of professional collaboration and suggest that social networks shape how teachers work with specialists to support migrant students.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Turun yliopisto
Li Shupin
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
139
Artikkelinumero
104442
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Rinnakkaistallenteen lisenssi
CC BY
Muut tiedot
Tieteenalat
Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1016/j.tate.2023.104442
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä