undefined

Dance movement therapy group improves social functioning and increases positive embodied experiences in social situations

Julkaisuvuosi

2022

Tekijät

Veid, Natalia; Pollari, Annukka; Hyvönen, Katriina; Pylvänäinen, Päivi

Tiivistelmä

This Finnish study examined the impacts of a group-form dance movement therapy intervention on the social functioning, attachment styles, and embodied experiences during social situations of its participants. The sample consisted of Finnish working-age adults with diagnosed depression who were randomised into intervention and control groups. Participants responded to surveys at three measurement points: pre- and post-intervention, and a follow-up 3 months later. The quantitative results showed that social functioning increased in the intervention group between the pre-intervention and follow-up measurement points but there was no change in attachment styles. The embodied experiences of participants during social situations were analysed qualitatively. The prevalence of avoidant reactions and insecurity decreased between the pre-intervention and follow-up measurement points. This study deepens understanding of the embodied experiences depression sufferers encounter in social situations, and provides insight into the ways in which dance movement therapy may be effective in decreasing depressive symptoms.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Psykologia; Neurologia ja psykiatria

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/17432979.2022.2122563

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä