undefined

Pricing of digital services as an effectual co-creative process

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Karami, Masoud; Ojala, Arto; Laatikainen, Gabriella

Tiivistelmä

Entrepreneurs have to price their innovations under the unpredictability of customers’ reactions. While predictive pricing methods are prevalent in business-to-business pricing literature, we argue for the critical importance of control-oriented pricing strategies for digital services. By applying effectuation theory, our study investigates how entrepreneurs co-create their pricing strategies for their digital services as a co-evolutionary, iterative process with their customers. We found that pricing is the co-evolutionary process where entrepreneurs learn from their interactions with customers and use this knowledge to develop and improve their pricing practices further. The findings contribute to behavioural pricing literature by explaining pricing strategy formation as a co-creative process that focuses on interactions rather than predictive actions.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Laatikainen Gabriella Orcid -palvelun logo

Vaasan yliopisto

Ojala Arto Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Routledge

Volyymi

36

Numero

6

Sivut

1194-1205

Julkaisu­foorumi

68115

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Osittain avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1080/09537325.2022.2088342

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä