The effectiveness of leadership development in the military context from a gender viewpoint
Julkaisuvuosi
2021
Tekijät
Häyrynen, Heli; Lämsä, Anna-Maija
Tiivistelmä
In this case study, leadership development is investigated from the viewpoint of women in a military context. In particular, the effectiveness of a leadership development program in a specific context, namely the Finnish Defence Forces, is explored. The program being studied is unique because it is concerned with developing volunteers, not professional soldiers. A longitudinal, interview-based study of the topic was conducted with women who had participated in the program. The data consists of 45 open-ended interviews with 15 women. Each woman was interviewed three times: at the beginning, in the middle and at the end of the program. Content analysis was used to analyse the data. The results show that the current leadership model for effective leadership in the Finnish Defence Forces would benefit especially from the addition of an intrapersonal leadership competence dimension, to better take women's needs into consideration. By making the female point of view visible and acknowledging women's views, new resources can be created for military organisations.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Vaasan yliopisto
Häyrynen Heli
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
Volyymi
21
Numero
2-3
Sivut
99-115
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Sveitsi
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1504/IJHRDM.2021.116920
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä