undefined

The effectiveness of leadership development in the military context from a gender viewpoint

Julkaisuvuosi

2021

Tekijät

Häyrynen, Heli; Lämsä, Anna-Maija

Tiivistelmä

In this case study, leadership development is investigated from the viewpoint of women in a military context. In particular, the effectiveness of a leadership development program in a specific context, namely the Finnish Defence Forces, is explored. The program being studied is unique because it is concerned with developing volunteers, not professional soldiers. A longitudinal, interview-based study of the topic was conducted with women who had participated in the program. The data consists of 45 open-ended interviews with 15 women. Each woman was interviewed three times: at the beginning, in the middle and at the end of the program. Content analysis was used to analyse the data. The results show that the current leadership model for effective leadership in the Finnish Defence Forces would benefit especially from the addition of an intrapersonal leadership competence dimension, to better take women's needs into consideration. By making the female point of view visible and acknowledging women's views, new resources can be created for military organisations.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Vaasan yliopisto

Häyrynen Heli

Jyväskylän yliopisto

Lämsä Anna-Maija Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

21

Numero

2-3

Sivut

99-115

Julkaisu­foorumi

58506

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Sveitsi

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1504/IJHRDM.2021.116920

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä