Individual Creativity and Career Choices of Pre-teens in the Context of a Math-Art Learning Event
Julkaisuvuosi
2021
Tekijät
Salmi, Hannu; Thuneberg, Helena; Bogner, Franz X.; Fenyvesi, Kristof
Tiivistelmä
A sample of 392 students (aged 12-13 years, M±SD: 12. 52% girls) completed a learning module integrating informal hands-on mathematics and arts activity (extending STEM to STEAM). Within a 140 minute workshop period participants worked with commercially available ‘4Dframe’ Math and STEAM learning toolkits to design and create original, personal and individual geometrical structures. Two science pedagogues acted as tutors supervising the process and intervened only when needed. A pre-/post-test design monitored individual creativity, relative autonomy, and career choice preference. Path analysis elaborated the role of creativity (measured with two subscales: act and flow), and it showed that post-act, post-flow as well as relative autonomy are valuable predictors of career choices. Similarly, pre-creativity scores were shown to significantly predict the related post-scores: act and flow. As a consequence, our STEAM module was shown to trigger both the creativity level and the career choice preferences. Conclusions for appropriate educational settings to foster STEAM environments are discussed.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti
Emojulkaisun nimi
Volyymi
3
Numero
1
Sivut
147-156
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Rinnakkaistallenteen lisenssi
CC BY
Muut tiedot
Tieteenalat
Matematiikka; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Puola
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1515/edu-2020-0147
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä