Ideology in Vicarious Learning–Related Communication
Julkaisuvuosi
2021
Tekijät
Lamberg, Juha-Antti; Luoma, Jukka
Tiivistelmä
Organizations often learn vicariously by observing what other organizations do. Our study examines vicarious learning–related communication through which individuals share their observations with other organizational members. Most students and members of present-day organizations would expect that this communication is driven by a prodevelopment logic—that communication serves the purpose of organizational improvement and competitiveness. Our unique historical evidence on learning-related communication over multiple decades shows that the subjective and collective attitude toward prodevelopment communication may be ideologically conditioned. Prodevelopment communication is the norm in capitalist organizations, but competing ideologies may emphasize other goals higher than organizational development. Consequently, increasing challenges to capitalism as the ideological basis of economic organization can have deep impacts on how organizations learn and produce innovations in the future.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti
Kustantaja
Volyymi
32
Numero
3
Sivut
527-908, C2
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksu €
2765
Avoimen saatavuuden kirjoittajamaksun vuosi
2020
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1287/orsc.2020.1378
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä