Social Media for Universities’ Strategic Communication : How Nigerian universities use Facebook
Julkaisuvuosi
2020
Tekijät
Olaleye, Sunday; Ukpabi, Dandison; Mogaji, Emmanuel
Tiivistelmä
A university has many stakeholders with varying interests and commitments. Several studies have examined modes and methods of HEIs communication with stakeholders. To the best of our knowledge, it is not evident in the literature how the engagement between universities and their stakeholders proceeds on the social media platforms particularly from a developing country perspective. This study employed stakeholder theory to give newer understanding to social media marketing as a strategy to reach university stakeholders and utilised an inductive, generic, qualitative approach in a netnography context to achieve the aim of this study. Theoretically, this chapter makes three key contributions. First, it extends the knowledge of the use of social media by universities, moving beyond the use of websites as strategic, interactive stakeholder engagement tools. Second, the study extends the application of stakeholder theory to include university conversations on social media, especially regarding the higher education institutions from a developing country perspective. Third, while acknowledging the unique and dynamic nature of stakeholders on social media, the study adopts a unique methodology to capture the usage of social media by the universities and explored their level of activity and analysed stakeholder responses. Methodologically, the study contributes to the literature on social media research.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Oulun yliopisto
Olaleye Sunday Adewale
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Emojulkaisun toimittajat
Mogaji, Emmanuel; Maringe, Felix Maringe; Ebo Hinson, Robert
Kustantaja
Sivut
116-135
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede; Media- ja viestintätieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.4324/9780429320934-9
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä