undefined

Antecedents of Market Orientation in The Banking Sector During Its Digital Transformation

Julkaisuvuosi

2019

Tekijät

Haapio, Hannele; Karjaluoto, Heikki; Mero, Joel

Tiivistelmä

Firms are under increasing pressure to remain relevant for their customers and need to rethink how to remain market-oriented in the digital age. This is evident in the banking sector where the traditional banks are gradually being challenged by digital native competitors and growing customer demands. Consequently, this study examines what it takes to be market oriented in the banking sector at the age of increasing digitalization. Specifically, we focus on developing the theory on the antecedents of MO and examine how banks can regain market orientation under changing market conditions. Although Market Orientation (MO) has been a widely studied concept that has been applied in numerous different contexts, the role of digitalization as the transformer of MO is not well understood. The main findings of this study indicate market orientation at the digital age is manifested as the firm’s ability to offer seamless and valuable customer experience across all service channels. Realizing this ideal necessitates a low organizational structure, managerial understanding of data and technology usage, interdepartmental management of external partnerships, as well as a managerial mindset that is genuinely concerned about customer needs.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Haapio Hannele Orcid -palvelun logo

Karjaluoto Heikki Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Slovenia

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.18690/978-961-286-280-0.16

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä