undefined

Variation of student engagement between different algebra tasks

Julkaisuvuosi

2018

Tekijät

Tuomela, Dimitri.; Hähkiöniemi, Markus

Tiivistelmä

In this study, we analyse how 7th grade students’ engagement during small group work differed in two consecutive algebra lessons: in the first lesson students solved equa-tions and in the second lesson they created equations for other small groups to solve. Data was collected by videorecording the work of two groups in both lessons. Through directed content analysis, categories indicating student engagement were formed based on previous research and refined during analysis. The analysis revealed a change from individual engagement to collaborative engagement between lessons and an increase in many passive students’ engagement. Task characteristics which may affect the type and amount of engagement are discussed.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Oulun yliopisto

Tuomela Tatu Dimitri

Jyväskylän yliopisto

Hähkiöniemi Markus Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Matematiikka; Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Ruotsi

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä