undefined

Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland

Julkaisuvuosi

2019

Tekijät

Rämä, Irene; Pirttimaa, Raija; Ojala, Terhi; Pesonen, Henri; Kontu, Elina

Tiivistelmä

This chapter first provides a short description of the historical background and development of special education teacher training in Finland. The relationship between special education and teaching pupils with autism spectrum disorder (ASD) is covered by chronologically presenting the main events, turning points, publications, and people that have had a significant effect on the education of pupils with ASD in Finland. This is followed by a description of the organization of teacher training, in general, and the particular characteristics of teaching pupils with ASD. In the context of ASD, it is essential to examine questions concerning the link between learning as social practice and the challenges of interaction manifested in learning difficulties. The chapter ends with a description of the continuing teacher education for special education teachers in Finland.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Helsingin yliopisto

Kontu Elina

Pesonen Henri

Rämä Irene

Pirttimaa Raija

Ojala Terhi

Jyväskylän yliopisto

Pirttimaa Raija Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Singapore

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-981-13-8203-1_12

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä