undefined

The Transition to Upper Secondary Level After Basic Education for Adolescents with Autism Spectrum Disorder in Finland

Julkaisuvuosi

2019

Tekijät

Pesonen, Henri; Pirttimaa, Raija; Rämä, Irene; Kontu, Elina

Tiivistelmä

This chapter provides an exploration of the preparation of pupils with autism spectrum disorder (ASD) for transition to upper secondary level after Finnish basic education. It also examines the importance of supports required during the transition phase. Two examples of pupils with ASD (Kalle and Maija) are utilized to illustrate how to plan and support pupils with ASD during their initial post-school transition. Transitions are defined, after which education opportunities after basic education for pupils with ASD in Finland are examined. This is followed by a brief illustration of the Finnish comprehensive school system to provide context with a focus on support arrangements and the preparation of support for transition. Then, the individual transition-planning documents are examined, after which the two cases of Kalle and Maija are introduced. This is followed by an illustration of the use of the documents in practice for the two pupils. The summary includes a discussion of implications for future directions.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Helsingin yliopisto

Kontu Elina

Pesonen Henri

Rämä Irene

Pirttimaa Raija

Jyväskylän yliopisto

Pirttimaa Raija Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Singapore

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1007/978-981-13-8203-1_14

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä