undefined

Pre-service and in-service teachers’ experiences of inquiry-based primary science teaching : a collaborative team teaching model

Julkaisuvuosi

2019

Tekijät

Havu-Nuutinen, Sari; Kervinen, Anttoni; Uitto, Anna; Laine, Aulikki ; Koliseva, Annina; Pyykkö, Lassi; Impiö, Pentti; Aittola, Tiina

Tiivistelmä

This research clarifies how a collaborative team teaching model (CTTM) can support both pre-service and in-service teachers’ professional development in using inquiry-based science teaching in primary schools. The data were collected via a questionnaire-based survey approach after inquiry projects implementation at public schools in four Finnish cities. In total, 98 pre-service teachers and 51 in-service class teachers were involved in the research. According to their experiences collaborative team teaching was seen as an adequate teaching approach in primary school science lessons. Both in-service and pre-service teachers experienced inquiry-based science teaching enthusiastically and received new ideas, knowledge and skills to carry out inquiries during the school projects. Also, they became more confident to use inquiry-based approach in their teaching. The findings indicate that the CTTM combines pre-service teachers’ professional development and in-service teachers’ expertise and the model successfully support the use of inquiry-based practices in primary school science education.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Helsingin yliopisto

Uitto Anna

Kervinen Anttoni

Jyväskylän yliopisto

Pyykkö Lassi

Impiö Pentti

Koliseva Sini

Aittola Tiina

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

18

Numero

4

Sivut

583-594

Julkaisu­foorumi

59698

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Rinnakkaistallenteen lisenssi

CC BY NC

Muut tiedot

Tieteenalat

Muut luonnontieteet; Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Liettua

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.33225/jbse/19.18.583

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä