undefined

The effects of leadership development on women''''s career success

Julkaisuvuosi

2019

Tekijät

Lämsä, Anna-Maija; Savela, Terttu

Tiivistelmä

This study extends our knowledge of leadership development, specifically Master's in Business Administration (MBA) programs, from a gender perspective. It presents a comprehensive case, women-only development program and conducts an empirical, longitudinal, qualitative study of the effect of one of the program modules, namely, the women-only MBA, on the women's career success. The empirical study focused on self-efficacy mechanisms for explaining the women's appraisals of their changes in abilities affecting their career success during the MBA program. The participants were interviewed twice: once at the beginning of the MBA and then after completing it. A trusting atmosphere, social support, new business competencies, and the participants' ability to re-frame their mindsets concerning women's career potential were detected as significant sources of self-efficacy gained from the MBA. Encouragement from significant others, typically respected males, was also found to be a promoting factor.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Lämsä Anna-Maija Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

19

Numero

1

Sivut

21-36

Julkaisu­foorumi

58506

Julkaisufoorumitaso

1

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdistynyt kuningaskunta

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1504/IJHRDM.2019.097055

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä