undefined

Mass Communications as a Vehicle to Lure Russian Émigrés Homeward

Julkaisuvuosi

2011

Tekijät

Mikkonen, Simo

Tiivistelmä

After the millions of wartime displaced citizens had been forcibly returned to the Soviet Union after the Second World War, the Soviet Union inaugurated a new type of campaign in the mid-1950s to get all the remaining Soviet citizens and former émigrés from Soviet occupied areas to migrate back. In this campaign, the Soviets used all the means of mass communication they were able to produce, especially radio combined with the press and direct contact with people. The campaign was not very successful, at least not among the people it was supposed to lure back: people residing in Europe. However, many people, especially from Latin America, migrated back to the Soviet Union, only to be disappointed, just as the people who had migrated to the Soviet Union in the early 1930s.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Mikkonen Simo Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Volyymi

2

Numero

2

Sivut

45-61

Julkaisu­foorumi

70981

Julkaisufoorumitaso

0

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Historia ja arkeologia

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Yhdysvallat (USA)

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.62608/2158-0669.1048

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä