Enacted Software Development Routines Based on Waterfall and Agile Software Methods : Socio-Technical Event Sequence Study
Julkaisuvuosi
2011
Tekijät
Thummadi, B. Veeresh; Shiv, Omri; Berente, Nicholas; Lyytinen, Kalle
Abstrakti:
In recent decades, “agile” software development methodologies have been put forth as an alternative to traditional “waterfall” methodologies. These agile methods advance a fundamentally different approach to software development. Empirical evidence indicates differences between the two with respect to outcomes and development experience. Yet little is known to what extent the actual development practices based on either agile or traditional life cycle methodologies differ. In the current study we examine the variation in performative routines during software development by contrasting agile and traditional lifecycle process models using event sequencing method for detecting activity variations among recorded performative processes in the selected projects. Our analysis shows that performative enactment of waterfall and agile ostensive routines do differ in terms of activity types carried out in the early requirements steps. However, performative routines did show conformance to ostensive specifications in iterations, affordance types, and design objects used.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Jyväskylän yliopisto
Lyytinen Kalle
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Emojulkaisun nimi
Kustantaja
Sivut
207-222
ISSN
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
1
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Ei
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Saksa
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1007/978-3-642-20633-7_15
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä