undefined

The development and alignment of pedagogical conceptions of health education

Julkaisuvuosi

2015

Tekijät

Paakkari, Leena; Tynjälä, Päivi; Torppa, Minna; Villberg, Jari; Kannas, Lasse

Tiivistelmä

This study examined the development and alignment of conceptions of health education as a subject, and of its teaching and learning, among Finnish health education student teachers (n = 20). Longitudinal phenomenographic data (essays, interviews) were collected at two time points during health education studies, and at one time point after the participants had gained 1–3 years of work experience. The proportion of participants expressing the most sophisticated pedagogical conceptions decreased during teacher training, but increased after the gaining of work experience. Moreover, fewer than half of the participants expressed pedagogical conceptions that advanced in broad alignment with regard to the subject, the teaching, and the learning. Some methodological considerations and suggestions for teacher training are presented.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Jyväskylän yliopisto

Villberg Jari

Kannas Lasse

Paakkari Leena Orcid -palvelun logo

Torppa Minna Orcid -palvelun logo

Tynjälä Päivi Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Alkuperäisartikkeli

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

Pergamon

Volyymi

49

Numero

July

Sivut

11-21

Julkaisu­foorumi

68080

Julkaisufoorumitaso

2

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Kasvatustieteet; Terveystiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Alankomaat

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.1016/j.tate.2015.02.005

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä