Innovaatioyliopiston perustaminen ja media 2008

Kuvaus

Aineistossa on haastatateltu henkilöitä, jotka osallistuivat innovaatioyliopiston perustamista koskevaan päätöksentekoon, ovat seuranneet sitä läheltä tai joilla on ollut intressi vaikuttaa siihen. Haastateltavien joukossa on politiikan, hallinnon, tutkimuksen, kansalaistoiminnan, ja elinkeinoelämän edustajia. Haastattelun kysymykset käsittelevät sitä, miten mediajulkisuus on vaikuttanut haastateltavien toimintaan asian valmistelussa ja päätöksenteossa ja miten he ovat pyrkineet käyttämään mediajulkisuutta resurssina tavoitteidensa edistämisessä. Haastatteluissa kartoitettiin haastateltavan ja hänen taustaorganisaationsa roolia, toimintatapoja sekä virallisia ja epävirallisia tapaamisia ja neuvotteluja liittyen innovaatioyliopiston perustamishankkeeseen. Haastateltavat kuvasivat organisaatioidensa viestintää, mediahallintaa ja mediajulkisuuden merkitystä innovaatioyliopisto-hankkeessa sekä organisaatioidensa toiminnassa yleisemmin. Haastateltavat kuvasivat myös, miten he itse seuraavat mediaa. Haastattelut on tehty osana laajaa tutkimusprojektia nimeltään Media vallankäyttäjänä ja vallankäytön välineenä. Innovaatioyliopiston perustamista koskevien haastattelujen lisäksi projekti on tuottanut myös kolme muuta aineistoa (FSD2576 Smash Asem -mielenosoitus ja media 2008, FSD2505 Hoitajien palkkakiista ja media 2007-2008 sekä FSD2504 Media ja valta -kyselyaineisto 2009).
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2011

Aineiston tyyppi

Tekijät

Tietoarkisto - Julkaisija

Tampereen yliopisto. Tiedotusopin laitos

Kunelius, Risto Orcid -palvelun logo - Tekijä

Noppari, Elina Orcid -palvelun logo - Tekijä

Reunanen, Esa - Tekijä

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

YHTEISKUNTATIETEET

Kieli

suomi

Saatavuus

Saatavuutta rajoitettu

Lisenssi

Muu (Ei avoin)

Avainsanat

Government, political systems and organisations, Valtiovalta, julkinen hallinto, poliittiset organisaatiot, puolueet, Joukkoviestimet, Media, political power, political influence, vaikuttaminen, valta, organizations, mass media, decision making, organisaatiot, julkisuus, poliittinen päätöksenteko, eliitit, julkinen valta, poliittinen viestintä, asiantuntijaorganisaatiot

Asiasanat

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot