Videopelaaminen koronapandemian aikana: haastattelut 2020

Kuvaus

Aineisto koostuu kymmenestä haastattelusta, joilla kartoitettiin koronapandemian vaikutuksia arkielämään ja kerättiin tietoa haastateltavien pelikokemuksista ja ajankäytöstä. Aineistonkeruu on tehty osana tutkimusta, jota on rahoittanut Jyväskylän yliopisto ja Suomen Akatemia (312397). Haastateltavat poimittiin online-pelitapahtumista ja haastattelut toteutettiin verkon välityksellä Zoom-alustalla. Haastatteluissa selvitettiin, millaista pelaaminen on korona-aikana ollut ja mitä kokemuksia siihen on liittynyt. Haastateltavilta kysyttiin tarkemmin, mitkä pelikokemukset ovat erityisesti jääneet mieleen viimeisen kuukauden aikana. Lisäksi kysyttiin, mitä muuta kuin pelaamista haastateltava tekee vapaa-aikana. Taustatietoina on kysytty sukupuolta ja päätoimea. Aineistosta on tehty jatkokäyttäjälle html-versio, jonka hakemiston avulla kirjoituksia on helppo selata.
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2021

Aineiston tyyppi

Tekijät

Tietoarkisto - Julkaisija

University of Jyväskylä. Faculty of Humanities and Social Sciences

Karhulahti, Veli-Matti - Tekijä

Nerg, Henri - Tekijä

Päivinen, Antti - Tekijä

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

YHTEISKUNTATIETEET

Kieli

suomi

Saatavuus

Saatavuutta rajoitettu

Lisenssi

Muu (Ei avoin)

Avainsanat

harrastukset, hobbies, Leisure, tourism and sport, Vapaa-aika, matkailu ja urheilu, Ajankäyttö, sosiaaliset suhteet, Time use, social interaction, pelaaminen, digital games, leisure time activities, kokemukset, COVID-19, poikkeusolot, time budgets, bacterial and virus diseases, koronavirukset, pelit, pelaajat

Asiasanat

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot