Työ yhteyskeskuksissa 2005

Kuvaus

Aineistossa on haastateltu yhteyskeskuksissa puhelintyötä tekeviä henkilöitä sekä heidän esimiehiään. Haastattelut on tehty kolmessa ulkoistettuja yhteyskeskuspalveluja tarjoavassa yrityksessä, joiden toimipisteet sijaitsevat eri puolilla Suomea. Haastattelujen kysymykset käsittelevät työhön sitoutumista ja työyhteisöjen jäsenten keskinäistä vuorovaikutusta yhteyskeskuksissa. Kysymyksissä nostetaan esille myös sukupuoleen liittyviä teemoja, sekä palkkaus ja sen merkitys ammatinvalinnassa. Lisäksi kysytään mm. asiakassuhteista, palautteen muodoista ja kanavoitumisesta, esimiessuhteista sekä rekrytointiprosessista. Aineisto koostuu yhteensä 59 teemahaastattelusta. Haastateltavia henkilöitä on 55, joista kahta on haastateltu kaksi kertaa ja yhtä kolme kertaa. Suurin osa haastatteluista on yksilöhaastatteluita, mutta osaa on haastateltu kahden hengen ryhmissä. Haastattelut on tehty vuosina 2003-2006 ja niissä on käytetty useampia eri haastattelurunkoja, riippuen mm. haastateltavan henkilön asemasta organisaatiossa.
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2011

Aineiston tyyppi

Tekijät

Tietoarkisto - Julkaisija

University of Tampere

Koivunen, Tuija - Tekijä

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

YHTEISKUNTATIETEET

Kieli

suomi

Saatavuus

Saatavuutta rajoitettu

Lisenssi

Muu (Ei avoin)

Avainsanat

gender, sukupuoli, työelämä, Työolot, Working conditions, job satisfaction, työyhteisöt, työilmapiiri, wages, social interaction, occupational life, henkilöstöjohtaminen, customer service, palkkatyö, puhelinpalvelut, sitoutuminen, sukupuolentutkimus, työtoveruus, yhteyskeskukset, puhelinmyynti

Asiasanat

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot