Videopelaaminen koronapandemian aikana: kysely 2020
Kuvaus
Kyselyllä kartoitettiin erilaisia pelikulttuureita. Kysymykset koskivat digitaalisten pelien pelaamista ja siihen liittyviä ilmiöitä, kuten pelien striimausta ja e-urheilun sekä urheilun seuraamista koronapandemian aikana Suomessa ja Kiinassa. Kyselyn alussa selvitetään, kuinka usein ja mitä pelejä vastaaja pelaa. Seuraavaksi käsitellään e-urheilua ja sen seuraamista, kuten kilpaileeko vastaaja itse sekä mikä vastaajan suosikkijoukkue e-urheilussa on. Lisäksi selvitetään vastaajan omaa sisällöntuotantoa peleihin liittyen. Lopuksi kysytään koronapandemiaan liittyvistä liikkumis- ja kokoontumisrajoituksista sekä niiden vaikutuksista esimerkiksi pelaamiseen, liikkumiseen ja e-urheilun seuraamiseen. Taustamuuttujina ovat ikä, sukupuoli ja vastaajan kieli (suomi tai kiina).
Näytä enemmänJulkaisuvuosi
2022
Aineiston tyyppi
Tekijät
Chen, Yingrong - Tekijä, Tekijä
Nerg, Henri - Tekijä
Tietoarkisto - Julkaisija
Projekti
Muut tiedot
Tieteenalat
YHTEISKUNTATIETEET
Kieli
englanti, suomi
Saatavuus
Saatavuutta rajoitettu