Videopelaaminen koronapandemian aikana: kysely 2020

Kuvaus

Kyselyllä kartoitettiin erilaisia pelikulttuureita. Kysymykset koskivat digitaalisten pelien pelaamista ja siihen liittyviä ilmiöitä, kuten pelien striimausta ja e-urheilun sekä urheilun seuraamista koronapandemian aikana Suomessa ja Kiinassa. Kyselyn alussa selvitetään, kuinka usein ja mitä pelejä vastaaja pelaa. Seuraavaksi käsitellään e-urheilua ja sen seuraamista, kuten kilpaileeko vastaaja itse sekä mikä vastaajan suosikkijoukkue e-urheilussa on. Lisäksi selvitetään vastaajan omaa sisällöntuotantoa peleihin liittyen. Lopuksi kysytään koronapandemiaan liittyvistä liikkumis- ja kokoontumisrajoituksista sekä niiden vaikutuksista esimerkiksi pelaamiseen, liikkumiseen ja e-urheilun seuraamiseen. Taustamuuttujina ovat ikä, sukupuoli ja vastaajan kieli (suomi tai kiina).
Näytä enemmän

Julkaisuvuosi

2022

Aineiston tyyppi

Tekijät

Chen, Yingrong - Tekijä, Tekijä

Karhulahti, Veli-Matti Orcid -palvelun logo - Tekijä

Nerg, Henri - Tekijä

Tietoarkisto - Julkaisija

Projekti

Muut tiedot

Tieteenalat

YHTEISKUNTATIETEET

Kieli

englanti, suomi

Saatavuus

Saatavuutta rajoitettu

Lisenssi

Muu (Ei avoin)

Avainsanat

harrastukset, hobbies, Leisure, tourism and sport, Vapaa-aika, matkailu ja urheilu, Ajankäyttö, Time use, pelaaminen, digitaaliset pelit, digital games, leisure time activities, COVID-19, poikkeusolot, time budgets, bacterial and virus diseases, koronavirukset, pelit, pelaajat, elektroninen urheilu

Asiasanat

Ajallinen kattavuus

undefined

Liittyvät aineistot