undefined

Finnish language competence supports international students’ transition and integration to work life

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Mureithi, Kamau

Abstrakti:

Currently, many universities of applied sciences in Finland offer international nursing degree programs taught in English language. However, a significant challenge remains in effectively supporting students’ Finnish language competence development. Although Finland presents itself as a multicultural society, multilingualism without proficiency in the Finnish language continues to place international students at a disadvantage. Aim of this study is to describe nurse educators’ experiences of how Finnish language competence and its development support international nurse graduates’ transition and integration into working life. This study employed a qualitative secondary data analysis. Data were collected in spring of 2021 from 20 nurse educators who teach international students. Participants were recruited from three universities of applied sciences. Universities of applied sciences must find effective ways to support language competence development. Stakeholder cooperation is vital to strengthen language learning.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Lehti

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli:

Yleisö

Ammatillinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

D1 Artikkeli ammattilehdessä

Julkaisukanavan tiedot

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Hoitotiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Suomi

Kustantajan kansainvälisyys

Kotimainen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä