Finnish language competence supports international students’ transition and integration to work life
Julkaisuvuosi
2025
Tekijät
Mureithi, Kamau
Abstrakti:
Currently, many universities of applied sciences in Finland offer international nursing degree programs taught in English language. However, a significant challenge remains in effectively supporting students’ Finnish language competence development. Although Finland presents itself as a multicultural society, multilingualism without proficiency in the Finnish language continues to place international students at a disadvantage. Aim of this study is to describe nurse educators’ experiences of how Finnish language competence and its development support international nurse graduates’ transition and integration into working life.
This study employed a qualitative secondary data analysis. Data were collected in spring of 2021 from 20 nurse educators who teach international students. Participants were recruited from three universities of applied sciences. Universities of applied sciences must find effective ways to support language competence development. Stakeholder cooperation is vital to strengthen language learning.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli:
Yleisö
AmmatillinenVertaisarvioitu
Ei-vertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
D1 Artikkeli ammattilehdessäJulkaisukanavan tiedot
Lehti/Sarja
Kustantaja
ISSN
Julkaisufoorumi
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Hoitotiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Suomi
Kustantajan kansainvälisyys
Kotimainen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä