AI literacy in 2040 – A multistakeholder Delphi study
Julkaisuvuosi
2025
Tekijät
Pura, Minna; Kivelä, Susanna
Tiivistelmä
Innovation methods, management and teaching need to evolve as AI transforms work practices. This paper explores systemic effects how artificial intelligence transforms teaching, learning and interaction in working life using futures research methods. The findings are based on a Real-Time Delphi study including three expert panel subgroups 1) higher education teachers and digital pedagogy experts at Laurea UAS 2) AI special interest group of a partner company 3) Strategic Foresight MBA students. Although AI literacy varied in 2024, teaching staff shared an experimenting attitude and willingness to learn, acknowledging ethical aspects and avoiding risks – therefore preferably experimenting further in collaboration with companies. Conclusions reflect possibilities and threats rogaining work interaction in the intersection of humans and machines. To support such collaboration, different stakeholders and experts agreed upon a preferred future, where leaders have skills to manage both humans and AI aspiring that to happen by the year 2040.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Konferenssi
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A4 Artikkeli konferenssijulkaisussaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Konferenssi
ISBN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
0
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Ei
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Norja
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä