undefined

Navigating Multicultural Dynamics: A Case Study of Time Management, Communication Styles, and Trust Building at Mexpando

Julkaisuvuosi

2025

Tekijät

Maria Ivanova-Gongne; Daniel Solo; Juha Hyytinen; Oskar V. Bruun; Anna Stuk; Ilia Gugenishvili; Sascha Fuerst

Abstrakti:

This case study explores the intricacies of time management, communication styles, and trust building within a diverse multicultural team at Mexpando, a digital company spanning Switzerland and Mexico. Founded in 2019 by Yves Dierauer and Stefan Widmer, the company’s unique approach to time management, blending monochronic and polychronic time perceptions, highlights the challenges posed by time differences between the two countries. Mexpando’s adept handling of communication styles, balancing emotional understanding with the pursuit of strategic goals, is crucial for fostering a harmonious work environment. Trust challenges stemming from cultural differences are addressed through the founders’ emphasis on shared values during the hiring process. The study provides practical implications for leveraging diversity, addressing time-related challenges, and cultivating trust within multinational teams.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Åbo Akademi

Gugenishvili Ilia Orcid -palvelun logo

Ivanova-Gongne Maria Orcid -palvelun logo

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisukanavan tiedot

Julkaisu­foorumi

5892

Julkaisufoorumitaso

3

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Ei

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Liiketaloustiede

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Kyllä

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.4135/9781071968963

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä