Navigating troubled waters: antecedents and challenges for a common nexus towards ‘safe helix harbours’
Julkaisuvuosi
2025
Tekijät
Stefan Ioana; Albats Ekaterina; Öberg Åsa; Johansson Peter E.; Etzkowitz Henry
Tiivistelmä
Universities’ roles in helix settings are increasingly complex, partly due to universities’ multiple missions, one of which is to create social value. To narrow this gap and clarify how universities navigate helix settings, our paper focuses on the ways universities might engage with diverse stakeholders in their ecosystem in order to co-create social value and further aims to grasp which challenges as well as facilitating factors are present in such endeavours. Our empirical settings focus on how a Swedish university interacts and co-operates with external stakeholders, focusing on two collaboration projects initiated by said university. We do so by building on the framework of antecedents for reaching a common nexus in multiple helix settings. Our findings point to both antecedents and challenges to reaching a common nexus in the investigated projects, thereby hinting to the complexity of helix settings projects and the need for balancing antecedents and challenges in order to meet societal goals.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT
Albats Ekaterina
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti
Artikkelin tyyppi
Alkuperäisartikkeli
Yleisö
TieteellinenVertaisarvioitu
VertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessäJulkaisukanavan tiedot
Kustantaja
ISSN
Julkaisufoorumi
Julkaisufoorumitaso
3
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Osittain avoin julkaisukanava
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Liiketaloustiede
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.1080/03075079.2025.2465673
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Kyllä