Cross-institutional studies entering a new phase
Julkaisuvuosi
2024
Tekijät
Lehto, Teija; Rantanen, Elisa
Tiivistelmä
Cross-institutional studies between higher education institutions have been administrated in Finland through different external portals for more than twenty years. Processes in external portals including various enrollment forms have caused a lot of manual work for the university staff and students. Currently the administration process of cross-institutional studies is becoming significantly easier, as the Cross-Institutional Study Information Service (CISIS) was introduced in 2023. Both students and staff can use the study information systems in their home universities to manage the cross-institutional studies. The CISIS provides a standardized way for the Finnish universities and universities of applied sciences to offer their courses, transfer enrollments and performance data between higher education institutions nationally without external portals or websites.
Näytä enemmänOrganisaatiot ja tekijät
Julkaisutyyppi
Julkaisumuoto
Artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Artikkelin tyyppi
Muu artikkeli
Yleisö
AmmatillinenVertaisarvioitu
Ei-vertaisarvioituOKM:n julkaisutyyppiluokitus
D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessaJulkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Envisioning Report : exploring new modes of teaching & learning for empowering universities
Kustantaja
European Association of Distance Teaching Universities
Numero
8
Sivut
46-48
Avoin saatavuus
Avoin saatavuus kustantajan palvelussa
Kyllä
Julkaisukanavan avoin saatavuus
Kokonaan avoin julkaisukanava
Kustantajan version lisenssi
CC BY SA
Rinnakkaistallennettu
Kyllä
Muut tiedot
Tieteenalat
Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Kasvatustieteet
Avainsanat
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Julkaisumaa
Alankomaat
Kustantajan kansainvälisyys
Kansainvälinen
Kieli
englanti
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
DOI
10.5281/zenodo.11653241
Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen
Ei