undefined

Cross-institutional studies entering a new phase

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Lehto, Teija; Rantanen, Elisa

Tiivistelmä

Cross-institutional studies between higher education institutions have been administrated in Finland through different external portals for more than twenty years. Processes in external portals including various enrollment forms have caused a lot of manual work for the university staff and students. Currently the administration process of cross-institutional studies is becoming significantly easier, as the Cross-Institutional Study Information Service (CISIS) was introduced in 2023. Both students and staff can use the study information systems in their home universities to manage the cross-institutional studies. The CISIS provides a standardized way for the Finnish universities and universities of applied sciences to offer their courses, transfer enrollments and performance data between higher education institutions nationally without external portals or websites.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Tampereen ammattikorkeakoulu

Lehto Teija Orcid -palvelun logo

Rantanen Elisa

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Kokoomateos

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli

Yleisö

Ammatillinen

Vertaisarvioitu

Ei-vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa

Julkaisukanavan tiedot

Kustantaja

European Association of Distance Teaching Universities

Numero

8

Sivut

46-48

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Kustantajan version lisenssi

CC BY SA

Rinnakkaistallennettu

Kyllä

Muut tiedot

Tieteenalat

Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet; Kasvatustieteet

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Julkaisumaa

Alankomaat

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kieli

englanti

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.5281/zenodo.11653241

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Ei