undefined

First-Year Engineering Students’ Mathematical Skills And Perceptions Of Studying Mathematics

Julkaisuvuosi

2024

Tekijät

Kangaslampi Riikka; Hirvonen Jani; Kaarakka Terhi; Immonen Paula; Äijälä Mikko; Bhayo Barkat; Naukkarinen Johanna; Kuosa Markku

Abstrakti:

The objective of this paper is to describe and analyse the backgrounds and attitudes of students participating in their first year of Bachelor’s degree studies in engineering in the Finnish education system regarding the study of mathematics, as well as the students' basic mathematical skills in 2023. The data used in the study has been collected from two Finnish universities. The data consists of Finnish and international students' answers to a mathematics basic skills test and their reactions to some statements about studying mathematics. International students' test scores were higher than Finnish students', especially in tasks related to differentiation and trigonometry. No significant difference was found between the answers of men and women. Both Finnish and international students felt that mathematics will be important to them in their working life, but this feeling was much stronger among the international students. Women are more likely than men to agree on a statement of having worked hard in their previous studies to learn mathematics.
Näytä enemmän

Organisaatiot ja tekijät

Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT

Bhayo Barkat Orcid -palvelun logo

Naukkarinen Johanna Orcid -palvelun logo

Kuosa Markku

Äijälä Mikko Orcid -palvelun logo

Immonen Paula

Julkaisutyyppi

Julkaisumuoto

Artikkeli

Emojulkaisun tyyppi

Konferenssi

Artikkelin tyyppi

Muu artikkeli:

Yleisö

Tieteellinen

Vertaisarvioitu

Vertaisarvioitu

OKM:n julkaisutyyppiluokitus

A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Avoin saatavuus

Avoin saatavuus kustantajan palvelussa

Kyllä

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Kokonaan avoin julkaisukanava

Rinnakkaistallennettu

Ei

Muut tiedot

Tieteenalat

Muu tekniikka

Avainsanat

[object Object],[object Object],[object Object]

Kustantajan kansainvälisyys

Kansainvälinen

Kansainvälinen yhteisjulkaisu

Ei

Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa

Ei

DOI

10.5281/zenodo.14254743

Julkaisu kuuluu opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruuseen

Kyllä